IRIS

Integrated and Replicable Solutions for Co-Creation in Sustainable Cities
Ταυτότητα Έργου
Φορέας Χρηματοδότησης:
Πρόγραμμα Χρηματοδότησης:
H2020-SCC-01-2017
Εργαλείο Χρηματοδότησης:
Innovation Action
Ημερομηνία Έναρξης:
01/10/2017
Διάρκεια:
48 μήνες
Σύνολο Προϋπολογισμού:
20.681.194 EUR
Προϋπολογισμός Ι.Π.ΤΗΛ.:
800.000 EUR
Επιστημονικός Υπεύθυνος:

Στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος IRIS θα υποστηριχθούν 3 πόλεις – Φάροι, η Ουτρέχτη (Ολλανδία, Συντονιστής Έργου), το Γκέτεμποργκ (Σουηδία) και η Νίκαια (Γαλλία) και 4 πόλεις – Ακόλουθοι, Βάασα (Φιλανδία), Αλεξανδρούπολη (Ελλάδα), Τενερίφη (Ισπανία) και Φωξάνη (Ρουμανία), στις προσπάθειες τους να αντιμετωπίσουν την επείγουσα ανάγκη τους για υπηρεσίες διανομής ενέργειας και αστικής κινητικότητας που είναι φθηνότερες, καλύτερα προσβάσιμες, αξιόπιστες και συνδράμουν στην καλύτερη και περισσότερο αειφόρο αστική ποιότητα ζωής.

Με την επίδειξη έξυπνων λύσεων που ενσωματώνουν τους τομείς της ενέργειας, της αστικής κινητικότητας και των υπηρεσιών πληροφορικής και ενθυλακωμένες σε μία πλατφόρμα αστικής καινοτομίας (City Innovation Platform), το IRIS ποσοτικοποιεί την αξία των λύσεων αυτών και συνδέει συμφέροντα διαφόρων κοινωνικών εταίρων, δημιουργώντας καινοτόμα επιχειρησιακά μοντέλα, αρκετά δυναμικά ώστε να επιτρέπουν την επέκταση και την αναπαραγωγή ολοκληρωμένων λύσεων και σε άλλες πόλεις τόσο στην Ευρώπη, όσο και παγκοσμίως που επιθυμούν να γίνουν περισσότερο βιώσιμες.

Προς αυτήν τη κατεύθυνση, το έργο IRIS είναι οργανωμένο γύρω από 5 Βασικές Προκλήσεις, τα επονομαζόμενα “Transition Tracks”, που περικλείουν 16 ολοκληρωμένες έξυπνες λύσεις, από τις οποίες οι πόλεις μπορούν να επιλέξουν και να συνδυάσουν όποιες επιθυμούν, βάσει των ανά τόπους χαρακτηριστικών και αναγκών τους. Οι Βασικές Προκλήσεις 1, 2 και 3 εστιάζουν στην ενεργειακή απόδοση, με χρήση ευέλικτου ηλεκτρικού φορτίου, εξισορροπώντας δυναμικά το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας, με τη χρήση ανακυκλωμένων μπαταριών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνδεόμενων στο δίκτυο (Vehicle to Grid, V2G), επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο μεγαλύτερη εκμετάλλευση την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και τη επέκταση χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων (αυτοκινήτων, λεωφορείων). Η Βασική Πρόκληση 4 στόχο έχει την υποστήριξη των προαναφερόμενων με τη κοινή χρήση δεδομένων, κοινή αρχιτεκτονική, χρήση προτύπων, και κυβερνητικές πρακτικές που επιταχύνουν την καινοτομία, προτυποποίηση και υλοποίηση βιώσιμων έξυπνων λύσεων. Η Βασική Πρόκληση 5 στοχεύει στη δημιουργία τρόπων κινητοποίησης των πολιτών για ενεργή συμμετοχή και συνεργασία, συνδέοντας τις ανάγκες των τελικών χρηστών με αυτές άλλων κοινωνικών εταίρων, για την περαιτέρω υποστήριξη καινοτόμων και βιώσιμων επιχειρησιακών μοντέλων.

Οι προσδοκώμενες επιδράσεις του προγράμματος IRIS είναι: ένα ανοικτό και καινοτόμο αστικό οικοσύστημα που θα κινητοποιεί τους πολίτες να είναι πιο ενεργοί ως χρήστες-παραγωγοί ενέργειας (prosumers), πιο αποδοτικός αστικός σχεδιασμός και διακυβέρνηση ολοκληρωμένων λύσεων, αξιοποίηση εγγυημένων καινοτόμων επιχειρησιακών μοντέλων βασιζόμενα στη συνεργασία πολλών ενδιαφερόμενων εταίρων, και τέλος η παροχή περισσότερο ευσταθών, ασφαλών και βιώσιμων υπηρεσιών διανομής ενέργειας και αστικής κινητικότητας προς τους πολίτες με βελτιωμένη ποιότητα αέρα.

Κοινοπραξία

Municipality of Utrecht (UTR), Netherlands
Stichting Bo-Ex ‘91 (BOEX), Netherlands
Koninklijke KPN NV (KPN), Netherlands
Stedin Netbeheer BV (STED), Netherlands
LomboXnet (LOM), Netherlands
Eneco Zakelijk BV (ENEC), Netherlands
Qbuzz BV (QBUzz), Netherlands
Utrecht University and Utrecht Sustainability Institute (UU), Netherlands
Stichting Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), Netherlands
Metropole Nice Cote d’Azur (NCA), France
Universite de Nice Sophia Antipolis (UNS), France
Electricite de France (EDF), France
Enedis (ENEDIS), France
Centre Scientifique et Technique du Batiment (CSTB), France
VEOLIA ENVIRONNEMENT (VEOLIA), France
Cote d’Azur Habitat (CAH), France
NEXIMNO 96 (NEXITY), France
VULOG (VULOG), France
City of Gothenburg (GOT), Sweden
Johanneberg Science Park AB (JSP), Sweden
Chalmers University of Technology (CHALMERS ), Sweden
Metry AB (METRY), Sweden
HSB Goteborg (HSB), Sweden
RIKSBYGGEN Ekonomisk Forening (Rb), Sweden
Akademiska Hus (AH), Sweden
Trivector Traffic AB (TRIV), Sweden
Tyrens AB (Tyrens), Sweden
City of Vaasa (VAASA), Finland
Merinova Oy AB (MERI), Finland
University of Vaasa (UVA), Finland
Municipality of Alexandroupolis (ALEX), Greece
Energy Hive, Energy and Natural Resources Cluster of Eastern Macedonia and Thrace (EHIVE), Greece
Municipality of Santa Cruz de Tenerife (SCT), Spain
Asociacion Cluster Construccion Sostenible (CCS), Spain
Municipality of Foc?ani (FOCS), Romania
University Politehnica of Bucharest (UPB), Romania
National Research and Development Institute for Energy (ICEMENERG), Romania
Center for Research and Technology Hellas (CERTH), Greece
IMCG Sweden AB (IMCG), Sweden
SP Technical Research Institute (SP), Sweden
European Science Communication Institute (ESCI), Germany
Vrije Universiteit Brussel (VUB), Belgium
Civity BV (CIV), Netherlands

Επικοινωνία

Δρ. Δημήτριος Τζοβάρας
(Επιστημονικός Υπεύθυνος)
Κτήριο Α - Γραφείο 1.1Α

Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών
Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης
6ο χλμ Χαριλάου - Θέρμης, 57001, Θέρμη - Θεσσαλονίκη
Τηλ.: +30 2311 257777
Fax: +30 2310 474128
Email: Dimitrios.Tzovaras@iti.gr

Μετάβαση στο περιεχόμενο