Go-Lab

Global Online Science Labs for Inquiry Learning at School
Ταυτότητα Έργου
Φορέας Χρηματοδότησης:
Πρόγραμμα Χρηματοδότησης:
FP7 – ICT Technology-Enhanced Learning
Εργαλείο Χρηματοδότησης:
Integrated Project
Ημερομηνία Έναρξης:
01/11/2012
Διάρκεια:
48 μήνες
Σύνολο Προϋπολογισμού:
9.696.582 EUR
Προϋπολογισμός Ι.Π.ΤΗΛ.:
419.042 EUR
Επιστημονικός Υπεύθυνος:
Αναπλ. Καθ. Δημήτριος Σάμψων

Το έργο Go-Lab στοχεύει στην ενίσχυση της Τεχνολογικά Υποστηριζόμενης Διδασκαλίας των Επιστημών στην Ευρώπη, δίνοντας την δυνατότητα σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να έχουν πρόσβαση μέσω διαδικτύου και κινητών συσκευών σε εικονικά και απομακρυσμένα εργαστήρια για τη διεξαγωγή πειραμάτων. Τα αποτελέσματα του έργου απευθύνονται:

σε μαθητές ηλικίας από 10 έως 18 χρονών δίνοντας τους τη δυνατότητα να αναδείξουν το αυθεντικό ενδιαφέρον τους για την κατανόηση των φυσικών φαινομένων. Οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν υπάρχοντα εικονικά και απομακρυσμένα εργαστήρια και να διεξάγουν πειράματα. Μπορούν επίσης να έχουν πρόσβαση σε επιστημονικά πειραματικά δεδομένα και να κάνουν χρήση εξελιγμένων εργαλείων για τη συλλογή και ανάλυση τους.

σε εκπαιδευτικούς φυσικών επιστημών, δίνοντας τους τη δυνατότητα να εντάξουν την παρουσίαση ή τη χρήση εικονικών και απομακρυσμένων εργαστηρίων στη σχολική διαδικασία. Επιπλέον, μπορούν να μοιραστούν καλές εκπαιδευτικές πρακτικές και εφαρμογές με άλλους εκπαιδευτικούς δημιουργώντας εκπαιδευτικές κοινότητες καλών πρακτικών.

σε επιστημονικούς φορείς δίνοντας τους τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση μέσω του διαδικτύου σε εικονικά και απομακρυσμένα εργαστήρια και δεδομένα πειραμάτων που διεξάγουν ενισχύοντας έτσι το διάλογο και τη δυνατότητα συνεργασίας μεταξύ επιστημόνων, εκπαιδευτικών και μαθητών.

Το έργο Go-Lab αναπτύσσει ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον που υποστηρίζει και ενισχύει τη χρήση απομακρυσμένων εργαστήριων και εικονικών πειραμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία τα οποία παρέχονται από γνωστά ερευνητικά κέντρα, επιστημονικούς οργανισμούς και πανεπιστήμια, όπως το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πυρηνικών Ερευνών – CERN, τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος – ESA κ.ά. Για παράδειγμα, τα τηλεσκόπια Faulkes, εγκατεστημένα στη Χαβάη και στην Αυστραλία, μπορούν να χρησιμοποιηθούν εξ-αποστάσεως από εκπαιδευτικούς και μαθητές για τη διεξαγωγή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και εργασιών. Η χρήση τους υποστηρίζεται από ποικίλο εκπαιδευτικό υλικό και εξειδικευμένους επιστήμονες και αστρονόμους. Το λογισμικό Υπατία δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές να μελετήσουν τις αλληλεπιδράσεις στοιχειωδών σωματιδίων αναλύοντας πραγματικά δεδομένα από συγκρούσεις που έχουν καταγραφεί στο πείραμα σωματιδιακής φυσικής ATLAS που διεξάγεται στον Μεγάλο Αδρονικό Επιταχυντή – LHC στο ερευνητικό κέντρο CERN.

Κοινοπραξία

University Twente (The Netherlands)
Ellinogermaniki Agogi (Greece)
Ecole Polytechnique Federale de Lausanne (Switzerland)
EUN Partnership (Belgium)
IMC AG (Germany)
Reseau Menon E.E.I.G. (Belgium)
Universidad Nacional de Educacion a Distancia (Spain)
University of Leicester (United Kingdom)
University of Cyprus (Cyprus)
Universitat Duisburg-Essen (Germany)
Centre for Research and Technology Hellas (Greece)
Universidad de la Iglesia de Deusto (Spain)
Fachhochschule Karnten – Gemeinnutzige Privatstiftung (Austria)
Tartu Ulikool (Estonia)
European Organization for Nuclear Research (Switzerland)
European Space Agency (France)
University of South Wales (United Kingdom)
Institute of Accelerating Systems and Applications (Greece)
Nucleo Interactivo de Astronomia (Portugal)
Cardiff University (United Kingdom)

Επικοινωνία

Αναπλ.Καθ. Δημήτριος Σάμψων (Επιστημονικός Υπεύθυνος)

Ανδρούτσου 150,
ΤΚ 18532, Πειραιάς
Τηλ: 210 414 2766
Fax: 210 414 2767
URL: http://www.ask4research.info/DS_CV.php?lang=el
E-mail: sampson@iti.gr

Μετάβαση στο περιεχόμενο