Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

el en

ProsocialLearn

Gamification of Prosocial Learning for Increased Youth Inclusion and Academic Achievement

Ταυτότητα Έργου
Φορέας Χρηματοδότησης:Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Πρόγραμμα Χρηματοδότησης:Horizon H2020
Εργαλείο Χρηματοδότησης:Innovation Action
Ημερομηνία Έναρξης:01 Ιαν 2015
Διάρκεια:36 μήνες
Σύνολο Προϋπολογισμού:4.197.071 EUR
Προϋπολογισμός Ι.Π.ΤΗΛ.:516.250 EUR
Επιστημονικός Υπεύθυνος:Δρ. Πέτρος Δάρας

Το έργο ProsocialLearn στοχεύει στη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας ψηφιακών παιχνιδιών με σκοπό να βοηθήσει τα παιδιά, ηλικίας 7-10 ετών, στην απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων αναγκαίων για την ανάπτυξη υγειών σχέσεων, ομαδικού πνεύματος, εμπιστοσύνης και συναισθηματικής νοημοσύνης. Το έργο θα προσφέρει μια σειρά από καινοτομίες μέσω μίας πλατφόρμας σχεδιασμού παιχνιδιών που στόχο θα έχει την παραγωγή κοινωνικών παιχνιδιών που προκαλούν το ενδιαφέρον των παιδιών. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού, θα επιχειρηθεί η μεταφορά γνώσης από την παραδοσιακή βιομηχανία παιχνιδιών στον τομέα της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, το ProsocialLearn θα προσφέρει στους σχεδιαστές παιχνιδιών επιστημονικώς τεκμηριομένα τμήματα λογισμικού που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη κοινωνικών ψηφιακών παιχνιδιών. Με άλλα λόγια, μια Διεπαφή Προγραμματισμού Εφαρμογών (API), το ProsocialAPI, θα επιτρέπει στους σχεδιαστές να περιλαμβάνουν στα παιχνίδια τους διάφορες λειτουργίες, όπως οπτική ανίχνευση κινήσεων, συναισθημάτων κλπ, αναγνώριση ενεργειών μέσα στο παιχνίδι που σχετίζονται με την κοινωνική συμπεριφορά του χρήστη, μηχανισμούς προσαρμογής του παιχνιδιού στις ανάγκες του κάθε χρήστη, εκφραστικούς εικονικούς χαρακτήρες, καθώς και λειτουργίες υποστήριξης συλλογής δεδομένων λαμβάνοντας υπ’ όψη την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Στα πλαίσια του έργου, φορείς που προέρχονται από την παραδοσιακή βιομηχανία παιχνιδιών θα συνεργαστούν με εταιρείες κατασκευής παιχνιδιών σοβαρού σκοπού για την παραγωγή μιας σειράς συναρπαστικών ψηφιακών παιχνιδιών που θα απευθύνονται στα σχολεία της Ευρώπης. Μέσα από μια διεπιστημονική συνεργασία μεταξύ βιομηχανίας, ερευνητών, ψυχολόγων, παιδαγωγών και δασκάλων, το ProsocialLearn θα επιχειρήσει να εντοπίσει μία σειρά από παράγοντες που σχετίζονται με την ανάπτυξη των παιδιών και τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών. Τόσο βραχυπρόθεσμες όσο και μακροπρόθεσμες μελέτες (πιλοτικές εφαρμογές) θα διεξαχθούν σε διάφορα σχολεία της Ευρώπης, έτσι ώστε να αποδειχθούν επιστημονικά τα οφέλη από τα κοινωνικά παιχνίδια σε διαφορετικά πολιτιστικά περιβάλλοντα και κλίμακες.

Κοινοπραξία

  • Atos Spain SA (Spain)
  • Centre for Research & Technology Hellas / Information Technologies Institute (Greece)
  • University of Southampton (UK)
  • Redikod AB (Sweden)
  • PlayGen Ltd (UK)
  • University of Cambridge (UK)
  • Kungliga Tekniska Hoegskolan (Sweden)
  • Ellinogermaniki Agogi (Greece)
  • Europole (Italy)

Επικοινωνία

Δρ. Πέτρος Δάρας (Επιστημονικός Υπεύθυνος)

Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών
Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης
1ο χλμ Θέρμης - Πανοράματος, 57001, Θεσσαλονίκη
Τηλ.: +30 2310 464160 (εσωτ. 277) +30 2311 257755
Fax: +30 2310 464164
Email: daras@iti.gr

Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Τ.Θ.60361, 6ο χλμ Χαριλάου - Θέρμης, 57001, Θεσσαλονίκη
τηλ. 2311 257701-3 / fax. 2310 474128
email: